fbpx
 Del på Facebook

Pilates på kontoret | Bliv fri for stress, spændinger og myoser OG skab ro og overblik med tre nemme og velgørende øvelser – du behøver ikke en gang at flytte dig fra dit skrivebord- og du kan lave øvelserne på ganske få minutter.

Med disse tre øvelser, kan du lave pilates på kontoret, og på den måde undgå stress, spændinger, myoser – OG skabe ro og og godt overblik i et snuptag. Hver øvelser varer mindre end 2 minutter. Du kan vælge at lave alle tre øvelser, eller du kan vælge at plukke.

Er du klar?

Nr. #1 | Bliv fri for spændinger i øvre ryg

Stå med fødderne i hoftebreddes afstand, rank ryg, bred brystkasse

  • Indånding: Rund ryggen godt fremad, hovedet med (kig ind på navlen)
  • Udånding: Svaj ryggen op og bagud (hovedet med (kig skrå op i loftet bag dig

Lad armene følge bevægelsen, så du fører armene godt ud til siden og frem, når du runder rygger, og godt ud til siden og bagud, når du svajer ryggen.

Gentag 5 gange

Nr. #2 | Slip computerspændinger i skuldre og nakke

  • Indånd: Før skuldrene i en stor halvcirkel helt op til ørerne og godt bagud
  • Udånd: Før skuldene i en stor halvcirkel langt ned på gulvet og fremad

5 gange i den ene retning og dernæst 5 gange i modsatte retning

Nr. #3 |Stress af, skab ro og overblik

  • Dyb indånding. Forestil dig, at du trækker vejret ind fra fødder, hele vejen op i gennem kroppen og helt op til toppen af hovedet
  • Pust ud fra toppen af hovedet, hele vejen ned igennem kroppen helt ned til fødderne.

Gentag 3 gange

Rigtig god fornøjelse med pilates på kontoret – rigtig god fornøjelse 🙂


Næste uges blog-indlæg.
Hvad vil DU gerne læse? Se dine valgmuligheder her:

 


TAK FOR DU LÆSER MED. Mit navn er Bente Tromborg, og jeg er uddannelsesleder på pilates-uddannelsen. Min mission med pilates-uddannelsen er at give, så mange danskere som muligt, chancen for at opleve pilates-metodens velgørende virkning på krop og sjæl. Jeg ved nemlig, at rigtig mange danskere kan blive fri for rygproblemer, stress og andre skavanker, når pilates-øvelserne bliver en naturlig del af deres hverdag. Det er så lidt der skal til! Pilates-træning bare en gang om ugen gør underværker!

Gennem mine blogindlæg lærer du mig bedre at kende, og på den måde kan du finde ud af om pilates-uddannelsen er dit næste skridt.

Ses vi? Det ville være mig en fornøjelse at hjælpe dig med at styrke dit helbred OG lære andre til det samme! >> Tilmeld dig nyhedsbrevet her<< , så du kan få gratis adgang til min  video OG få spændende indhold fra bloggen sendt direkte til din indbakke.

Kærligst
Bente <3

Minikursus

Sådan underviser du andre i pilates, selv om du ikke er instruktør (endnu): 5 simple øvelser, du kan praktisere med det samme

Når du tilmelder dig minikurset, tilmelder du dig samtidig pilates tips og tricks i din indbakke. 100% spamfri og nem at afmelde sig.

 


Indsæt en kommentar

Din e-mail bliver ikke udgivet.