Del på Facebook

Sådan lykkes din hjemmetræning for dig!

Hvad gør vi, når vi ikke længere kan gå i det lokale pilates- og yogastudio for at slippe for rygproblemer, stress og andre skavanker og få ro på? Ja, så må vi holde os i form med hjemmetræning på stuegulvet, terassen eller på kontoret.

Her får du TROMBORGs 7 råd til at finde træningsmotivationen frem:

1. Beslut dig for, hvor ofte du vil hjemmetræne

Sæt barren, hvor du kan nå den. Den træning, der bliver gjort, er den træning, der virker. Og hver gang du overholder den træningsaftale, som du har indgået med dig selv, motiverer det dig til at holde ved.

2. Beslut dig for, hvornår du vil træne. Rutiner er gode

Hvornår er sandsynligheden for at du får gennemført din hjemmetræning, størst? For mig er det om morgenen. Ud af sengen, ud på terrassen, og så i gang. Hvis jeg først går i gang med dagens gøremål, tager den ene time den næste. Og vupti, er dagen gået. Starter jeg dagen med træning, er jeg sikker på, at jeg får gjort noget godt for krop og sind.

3. Beslut dig for, hvor du vil træne

Hvor vil du træne, inde eller ude? I stuen, på loftet eller værelset? I haven, på terrassen eller altanen? Find dit yndlingsspot, og gør det nemt at blive klar til træning (hav måtten indenfor rækkevidde, og arranger støtte til din tablet eller telefon).

4. Beslut dig for, hvor lang tid du vil træne

I medlemsklubben TROMBORG Online har vi træningsvideoer af 15-60 min. varighed, så du kan vælge de videoer, der passer ind i din hverdag. Husk: Lidt har også ret – og det er helt OK, at vælge de korte videoer også.

5. Accepter, når alting ikke går som planlagt

Jeg foretrækker at gennemføre min hjemmetræning om morgenen. Men indimellem tillader programmet det dog ikke – og det sørger jeg for er undtagelsesvis! Men når jeg bliver nødt til at justere, går jeg først og fremmest efter, at den planlagte træning bliver gennemført samme dag (og helst inden kl. 18) og hvis det ikke kan lade sig gøre, den efterfølgende dag.

Når en udskudt træning er gennemført, er jeg ekstra glad for mig selv, fordi jeg ved, at det kræver en indsats ud over det sædvanlige af mig, når jeg skal rykke rundt på min træningstid.

6. Træn med en veninde, kollega eller din familie

Selvom vi træner hver for sig, kan vi sagtens dele træningsoplevelsen med andre. Når du har én, der regner med dig, gør det, at du er mindre tilbøjelig til at skippe træningen. Derudover har du én at dele dine succeser med, og det booster din lyst til fortsat at træne.

7. Tag hensyn til din dagsform

En fordel ved at have adgang til undervisningen online, er, at det er ét stort tag selv-bord af programmer. Så når du vågner om morgenen, kan du spørge dig selv: Hvad har jeg lyst til i dag? Vil jeg have fokus på ryggen? Vil jeg træne hele kroppen? Vil jeg styrke min core? Vil jeg øge min smidighed? Og så går du ind på medlemsiden og finder det.

Hvis du på den måde træner efter, hvad du har lyst til er sandsynligheden for, at du får det gjort, større.


Læs mere om medlemsklubben TROMBORG Online, og bliv medlem i dag
– den første uge er gratis og der er INGEN binding!


Indsæt en kommentar

Din e-mail bliver ikke udgivet.