Holdbeskrivelse

Pilates matwork 

Pilates på måtte | Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.

Pilates matwork | Find dit niveau

Begyndere: Her får du en grundig gennemgang af Pilates grundprincipper, opvarmning og basisøvelserne. Du skaber et solidt fundament og får det hele med.
Letøvede: Er for dig som har dyrket pilates før og kender de grundlæggende Pilates principper. Du har lyst til at blive udfordret, men også fordybe dig i allerede kendte øvelser.

Flow'n Yin yoga

Lad dig inspirere i Flow yoga, hvor vi fokuserer på at give slip på både spændinger og tanker ved at rette vores opmærksomhed på vores krop. I en række af henholdsvis styrkende og afspændende øvelser, finder vi styrke og ro i os selv. På en blid og kærlig måde arbejder med vores krop og velvære. Timen afsluttes med afspænding, der tager afsæt i Yin Yoga.

Vinyasa Yoga

Yoga i flow med plads til både at få pulsen op og at fordyb dig i en sentitiv afspænding. Du vil gradvist få opbygget styrke og smidighed i din krop og få udfordret din balance. Du vil lærer forskellige åndedrætsøvelser og yogastillinger der kan skabe ro i hovedet og give dig en naturlig velvære. Kom og få mere energi i hverdagen på et lille hold med individuel vejledning. For alle niveauer.

Rectus Diastase (delte mavemuskler)

Pilates reformer

Reformeren består af en glidende vogn, fjedre, stropper og en fodbarre. Maskinen er bygget op af et fjedersystem, så du selv kan kan tilpasse belastningen. Du får en dynamisk og effektiv træning, hvor du vil blive tilpas udfordret på din styrke, smidighed, balance, koordination og koncentration.

Pilates reformer | Find dit niveau

Begyndere: Her får du en grundig introduktion til reformerens indstilling og betjening og vi starter med at skabe et solidt fundament, som vi bygger videre på.

Letøvede: Er for dig som har dyrket pilates i reformer. Du har lyst til at blive udfordret, men også fordybe dig i allerede kendte øvelser.

Yin Yoga

Yin yoga kræver lidt eller ingen fysisk styrke. Vi skruer tempoet helt ned og befinder os som udgangspunkt i stillingerne 3-5 minutter, de fleste stillinger vil være siddende eller liggende. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vænner sig til det langsomme tempo, føles det magisk, at få lov at give slip og at have god tid til det.

Personlig træning | Måtte og reformer

Til dig, der vil træne alene eller sammen med en træningspartner tilbyder jeg personlig træning i pilates matwork og/eller reformer. Privat og duet er til dig, der vil fordybe dig i træning, der er skræddersyet til netop dine ønsker og behov.

Ring til Bente Tromborg, tlf. 2685 1863 for nærmere info og aftale om tid.