Holdbeskrivelse

Pilates matwork 

Pilates på måtte | Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.

Pilates matwork - Sov Godt

På dette hold er programmet sammensat med henblik på at slukke for tankemylder og skabe ro i krop og sind. Vi har fokus på styrke, smidighed og balance i kroppen på en måde, der samtidig efterlader kroppen afspændt og giver ro i hovedet.

Flow'n blid yoga

Lad dig inspirere i Flow yoga, hvor vi fokuserer på at give slip på både spændinger og tanker ved at rette vores opmærksomhed på vores krop. I en række af henholdsvis styrkende og afspændende øvelser, finder vi styrke og ro i os selv. På en blid og kærlig måde arbejder med vores krop og velvære. Timen afsluttes med afspænding, der tager afsæt i blid yoga.

Hatha og Blid yoga

Til hatha yoga og blid yoga får du både pulsen op gennem aktive og dynamiske sekvenser og øvelser, der skaber flow og styrke, ligesom du kommer helt ned i kroppen gennem blide og restorative stillinger. Holdet er for alle der er interesserede i at dykke dybere ned i yogaens verden, og hver time er bygget op omkring et tema eller et bestemt fokus.

Personlig træning | Måtte og reformer

Til dig, der vil træne pilates alene eller sammen med en træningspartner tilbyder jeg personlig træning i pilates matwork og/eller reformer. Privat og duet er til dig, der vil fordybe dig i træning, der er skræddersyet til netop dine ønsker og behov.

Ring til Bente Tromborg, tlf. 2685 1863 for nærmere info og aftale om tid.

Pilates reformer

Reformeren består af en glidende vogn, fjedre, stropper og en fodbarre. Maskinen er bygget op af et fjedersystem, så du selv kan kan tilpasse belastningen. Du får en dynamisk og effektiv træning, hvor du vil blive tilpas udfordret på din styrke, smidighed, balance, koordination og koncentration.

Ashtanga Yoga

Ashtanga er for dig, der kan lide at blive udfordret på styrke, udholdenhed og disciplin og kan lide den meditative del, der ligger i at gentage samme sekvens hver gang. Astanga Yoga kan dyrkes af alle. Også i Astanga yoga kan stillingerne tilpasses den enkelte, så den enkelte arbejder på sit eget niveau.

MediYoga

Mediyoga indeholder simple øvelser, med fokus på åndedræt, meditation og afspænding. Alle øvelser udføres i et roligt tempo, der styrker din indre balance både fysisk, mentalt og følelsesmæssigt. Yogaformen har vist sig at have en positiv dokumenteret effekt på stress, smerter samt flere kredsløbsproblemer.

Vinyasa Yoga

Yoga i flow med plads til både at få pulsen op og at fordyb dig i en sentitiv afspænding. Du vil gradvist få opbygget styrke og smidighed i din krop og få udfordret din balance. Du vil lærer forskellige åndedrætsøvelser og yogastillinger der kan skabe ro i hovedet og give dig en naturlig velvære.

Yin Yoga

Yin yoga kræver lidt eller ingen fysisk styrke. Vi skruer tempoet helt ned og befinder os som udgangspunkt i stillingerne 3-5 minutter, de fleste stillinger vil være siddende eller liggende. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vænner sig til det langsomme tempo, føles det magisk, at få lov at give slip og at have god tid til det.