fbpx
 Del på Facebook

PILATES MOD STRESS | Kroppen forbinder et overfladisk åndedræt med stress- og angstsymptomer, så med dybe vejrtrækninger kan du give dig selv et velgørende boost og derved skabe ro og overblik igen.

Iflg. den seneste rapport fra Sundhedstyrelsen lider 250.000-300.000 danskere af stress. De oplever en hverdag, der er lige hektisk nok, og den stressede hverdag kan give både fysiske og psykiske symptomer.

Måske kender du det også?

Vi reagerer forskelligt på stress

Nogle får fysiske symptoer som f.eks. ondt i maven, hovedpine, hjertebanken, vægttab eller øger vægten. Andre oplever psykiske symptomer som f.eks. svært ved at huske eller koncentrere sig, og andre igen bliver aggresive, har svært ved at sove eller hyperventilerer.

LÆS OGSÅ: Kom godt i gang med pilates

Hvad gør jeg, hvis jeg tror, jeg har stress?

Beroligende tanker virker ikke, hvis dit neurologiske system kan mærke, at du ikke trækker vejret rigtigt. I stedet sker der det, at hjertet banker hurtigere, blodtrykket stiger, langtidstresshormonet kortisol frigives, og immunforsvaret svækkes.

Prøv derfor at give din krop og dit sind tiltrængt ro ved at lave åndedrætsøvelsen, som du finder i videoen “Hvad gør jeg, hvis jeg tror, jeg har stress?”

Se videoen Hvad gør jeg, hvis jeg tror, jeg har stress?                    Varighed: 3:03

Hvis du vil ha’ flere tips og gode råd omkring stress, så klik ind på www.pilates-uddannelsen.dk/stressfri, og få adgang til mit interview med Elisabeth Langvad, som gik ned med stress. Hør hendes historie om, hvordan hun kom ud af stress, bl.a. ved hjælp af åndedrætsøvelser. Hør også Elisabeth Langvad fortælle om stresstrappen med grønne, gule og røde zoner. Og hvordan du undgår at lande i den røde zone.

Interviewet varer ca. 30 minutter. Til interviewet får du også arbejdshæftet, der hjælper dig med at huske dine aha-oplevelser og Elisabeths gode råd mod stress.

Klik her, og få GRATIAS adgang til workshoppen  www.pilates-uddannelsen.dk/stressfri med det samme. Online workshoppen er gratis og giver dig viden, du nemt kan implementere i din hverdag.


SKØNT DU LÆSER MED. Mit navn er Bente Tromborg, og jeg er uddannelsesleder på pilates-uddannelsen. Formålet med mine indlæg her bloggen er at inspirere dig og andre læsere til at finde indre ro, frihed og overskud.

Samtidig kan du gennem mine blogindlæg lære mig bedre at kende, og på den måde finde ud af om pilates-uddannelsen er dit næste skridt.

Ses vi? Det ville være mig en fornøjelse at hjælpe dig med at styrke dit helbred OG lære andre til det samme!  >>Tilmeld dig mit nyhedsbrev her<< , så får du samtidig adgang til minikurset Sådan underviser du andre i pilates, selv om du ikke er instruktør (endnu): 5 simple øvelser, du kan praktisere med det samme.

Kærligst
Bente <3


    Kommentar til "Hvad gør jeg, hvis jeg tror, jeg har stress?"

Indsæt en kommentar

Din e-mail bliver ikke udgivet.