fbpx

Guide: Sådan kommer du i gang

 

Måske er du overvældet over, hvor mange forskellige holdtyper, der egentligt findes. Vi guider, så det bliver lettere for dig at finde det hold, der passer bedst til dig.

Der er ikke ét hold, der bedre end andre. Alle hold giver en god effekt. Vælg det hold, der matcher det, du ønsker at få ud af din træning – og den træningsform, der tiltaler dig mest.

Den træning, der bliver gjort, virker – lad lysten guide dig

Pilates matwork

Pilates på måtte | Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.

Senior Pilates

Senior pilates foregår på måtte og er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt. Her kan alle være med.

Pilates reformer

Reformeren består af en glidende vogn, fjedre, stropper og en fodbarre. Maskinen er bygget op af et fjedersystem, så du selv kan kan tilpasse belastningen. Du får en dynamisk og effektiv træning, hvor du vil blive tilpas udfordret på din styrke, smidighed, balance, koordination og koncentration.

Flow'n Yin

Lad dig inspirere i Flow yoga, hvor vi fokuserer på at give slip på både spændinger og tanker ved at rette vores opmærksomhed på vores krop. I en række af henholdsvis styrkende og afspændende øvelser, finder vi styrke og ro i os selv. På en blid og kærlig måde arbejder med vores krop og velvære. Timen afsluttes med afspænding, der tager afsæt i blid yoga.

Yoga efterfødsel

Yoga efterfødsel er for mødre med baby/tumling. Til  yoga efterfødsel fokuserer vi på velvære for mor. Gennem blide og rolige øvelser genoptræner vi din core og bækken samt styrker din ryg, så den er stærk nok til at du bærer rundt på den lille. Til yoga efterfødsel er undervisningen tilrettelagt så baby kan ligge ved siden af og observere. Ja, baby kan sågar være med i nogle af stillingerne. Så kom og giv dig selv noget selvkærlighed og tag gerne din mødregruppe med. I fortjener det.

Morgen Yin

Morgen Yin er for dig, der vil starte dagen med rolige yogastræk. Med Morgen Yin  får du nemlig lange og blide yogaøvelser, der giver plads til at slippe spændinger og afstresser kroppen fuldstændig. En meget meditativ og rolig praksis, som fungerer som en god modpol til det højere tempo, som vi er en del af i hverdagen. På Morgen Yin vækker vi energien og skaber et skønt flow i kroppen. Et godt udgangspunkt for resten af dagen.

PÅKLÆDNING: Tøj i flere lag, der kan tages af løbende – hellere for meget end for lidt. 

Yin yoga

Yin yoga kræver lidt eller ingen fysisk styrke. Vi skruer tempoet helt ned og befinder os som udgangspunkt i stillingerne 3-5 minutter, de fleste stillinger vil være siddende eller liggende. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vænner sig til det langsomme tempo, føles det magisk, at få lov at give slip og at have god tid til det. Yin Yoga er populær som supplement til al anden træning. Det smidiggør krop og bindevæv og hjælper dig med at undgå skader.

PÅKLÆDNING: Tøj i flere lag, der kan tages af løbende – hellere for meget end for lidt. 

Personlig træning

Vi tilbyder personlig træning, hvis du i en periode har brug for særlige hensyn, skræddersyede programmer eller et falkeblik på dine bevægelser.  
 
Det kan være på grund af sygdom, genoptræning eller lyst til at nørde i en periode.
Ring til os, hvis du vil høre mere.