Holdbeskrivelse

Pilates matwork |
Forskellige niveauer

Pilates på måtte | Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.

Pilates matwork | Find dit niveau

Begyndere: Her får du en grundig gennemgang af Pilates grundprincipper, opvarmning og basisøvelserne. Du skaber et solidt fundament og får det hele med.
Letøvede: Er for dig som har dyrket pilates før og kender de grundlæggende Pilates principper. Du har lyst til at blive udfordret, men også fordybe dig i allerede kendte øvelser.

Pilates matwork | Find roen

Går du lidt for ofte på kompromis med din søvn og glemmer at prioritere dine egne behov? De-stress er for dig, der ønsker at vænne dig til at opleve værdien af at gøre noget godt for dig selv. Vi finder roen gennem en øget kropsbevidsthed, kontrollerede åndedrætsøvelser og vedligeholdelsen af både din indre og ydre styrke.

Pilates matwork | Fredagsforkælelse

Afslut din uge med velgørende pilates-øvelser og træd ind i din weekend med mere energi, mindre stress og smil på læberne… Giv slip på ugen og start weekenden med frisk og fornyet energi.

 

Du finder holdplanen her

Pilates matwork
Nybagte mødre

Pilates på måtte | Et selvkærligt energiboost til nybagte mødre. Gennem Pilates, selvbehandling med akupressur og meditation/ afspænding finder du vejen tilbage til mere styrke og energi i krop og sind. Pilates kan være med til at afhjælpe gener ved f.eks. inkontinens, rectus deastase, smerter i nakke, ryg og skuldre m.m.. Du kan være med så snart du kan være væk fra baby.

Personlig træning |
Måtte og reformer

Til dig, der vil træne alene eller sammen med en træningspartner tilbyder jeg personlig træning i pilates matwork og/eller reformer. Privat og duet er til dig, der vil fordybe dig i træning, der er skræddersyet til netop dine ønsker og behov. Ring til Bente Tromborg, tlf. 2685 1863 for nærmere info og aftale om tid.

Pilates reformer
Forskellige niveauer

På Pilates (reformer) udfører du øvelserne i en reformer (en slags maskine). Maskinen er bygget op af et fjedersystem, der sammen med kroppens egen vægt yder modstand i øvelserne. Øvelserne foregår som et flow med særlig fokus på at styrke og forme kroppens kerne, mave, ryg, skuldre og arme. Maks 5 delt. på holdet.

Pilates reformer | Find dit niveau

Begyndere: Her får du en grundig introduktion til reformerens indstilling og betjening og vi starter med at skabe et solidt fundament, som vi bygger videre på.

Letøvede: Er for dig som har dyrket pilates i reformer. Du har lyst til at blive udfordret, men også fordybe dig i allerede kendte øvelser.

Flow'n Yin yoga

Lad dig inspirere i Flow yoga, hvor vi fokuserer på at give slip på både spændinger og tanker ved at rette vores opmærksomhed på vores krop. I en række af henholdsvis styrkende og afspændende øvelser, finder vi styrke og ro i os selv. På en blid og kærlig måde arbejder med vores krop og velvære. Timen afsluttes med afspænding, der tager afsæt i Yin Yoga.

Hatha yoga

Hatha er sanskrit og betyder »sol« (ha) og måne (tha), altså yin og yang der forenes. En hatha klasse består typisk af både de styrkende kraftfulde yang øvelser og de lange dybe smidige yin stillinger. Vi fordyber os i klassiske hatha yoga stillinger og korte flowsekvenser, bl.a. den klassiske solhilsen. En klasse som på en gang intenst og krævende samt blidt og rummelig.

Yoga for gravide

Formålet med Yoga for gravide er at styrke og afspænde den gravide krop, forebygge graviditetsgener og forberede den gravide på fødslen gennem øget åndedræts-, krops- og sindsbevidsthed. Yoga for gravide kan dyrkes af gravide i alle trimestre. Jo mere kontakt du opbygger til din baby og din krop i løbet af graviditeten, jo bedre kan du forberede dig på din fødsel – og dit liv som yogi mama.

Barsels yoga

Yoga med fokus på DIG, og hvor din guldklump også er velkommen. Her har vi fokus på dig og dit velvære, så du kan få mere overskud og energi til både baby og familie/venner. På holdet genoptræner du trygt og sikkert din krop efter fødsel. Du behøver ikke tidligere erfaring med yoga. Kom som du er og nyd en time sammen med andre nybagte mødre.

Yin Yoga

Yin yoga kræver lidt eller ingen fysisk styrke. Vi skruer tempoet helt ned og befinder os som udgangspunkt i stillingerne 3-5 minutter, de fleste stillinger vil være enten siddende eller liggende. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vænner sig til det langsomme tempo, føles det magisk, at få lov at give slip og at have god tid til det. Sov godt.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål, inden du tilmelder dig holdundervisning? Kontakt Bente Tromborg, Tlf. 2685 1863

 

Du finder holdplanen her