PILATES sommerskolen 2017 | Uge 3 – Rotation
Uh… den gør godt
 
Ofte tænker vi foroverbøjninger (som f.eks. mavebøjninger) og bagoverbøjninger (f.eks. rygøvelser, hvor vi ligger på maven og skal løfte overkroppen op fra gulvet), når vi tænker træning for ryggen. Men vi har mere end de to bevægelsesretninger. Vi har også bevægelser sidevejs (f.eks. sidebøjninger), og vi har rotationer.
 
Det er netop en rotation, der er ugens øvelse. Jo bedre du lærer øvelsen at kende, jo mere kan du mærke, hvordan den gør godt hele vejen fra korsbenet til nakken. Den løsner op. Skaber mere bevægelighed.

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på facebook)

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på YouTube)

 
Jeg er sikker på du vil nyde den.
 
* * * * * *
 
Denne video var en del af TROMBORG pilates sommerskolen, som foregår her på siden i hele juli måned.
 
De der var tilmeldt TROMBORG pilates sommerskolens mailservice, fik om tirsdagen tilsendt en mail med små fif og indsigter til ugens øvelse. Fordi de med disse fif vidste, hvad de skulle være opmærksomme på, kunne de med den samme tidsmæssige indsats få meget mere ud af øvelsen, end man gør, når man kun ser og følger videoen. Tilmeldingen til den supplerende mailservice er lukket.
Vil du ikke gå glip af ligende arrangementer fremover?
Tilmeld dig pilates-uddannelsens nyhedsbrev, det kan du gøre lige HER

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.