TROMBORG pilates sommerskolen | uge 4

Da jeg for mange år siden startede med at dyrke pilates, var jeg ikke særlig smidig. Jeg var fit. Jeg underviste i et fitness center i stort set alt. Step, styrke, biking, toning med mere. Og jeg havde en fest.

Jeg elsker at undervise, og jeg elsker at bevæge mig.

Hip roll, som er ugens øvelse, er en af de øvelser, som på en meget fin måde fortæller, hvordan det står til. Fordi vi laver øvelserne langsomt, har vi tid til at opleve, hvad der sker. Og det jeg husker jeg oplevede med hip roll var, at der var nogle hvirvler i lænderyggen, som var stive. Jeg kunne fint rulle en hvirvel af gangen i den øvre ryg, men når jeg kom til lænderyggen, var det noget andet.

Efterhånden som jeg lavede øvelsen nogen gange, kunne jeg mærke, at jeg fik mere og mere bevægelighed i lænden. Jeg fik genskabt den bevægelighed, der er så vigtig for hele vores rygsøjle og frie bevægelighed.

Samme gode udvikling har jeg oplevet hos flere af mine deltagere. Jeg har sågar oplevet deltagere med diskusproblabs, der nu kan lave øvelsen fuldt ud.

Med hip roll oplever du udviklingen i din krop. På en både enkel og meget fin måde. Der ligger så mange aha-oplevelser til dig i ugens øvelse.

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på facebook)

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på YouTube)

* * * * * *

Denne video var en del af TROMBORG pilates sommerskolen, som foregår her på siden i hele juli måned.

De der var tilmeldt TROMBORG pilates sommerskolens mailservice, fik om tirsdagen tilsendt en mail med små fif og indsigter til ugens øvelse. Fordi de med disse fif vidste, hvad de skulle være opmærksomme på, kunne de med den samme tidsmæssige indsats få meget mere ud af øvelsen, end man gør, når man kun ser og følger videoen. Tilmeldingen til den supplerende mailservice er lukket.

Vil du ikke gå glip af ligende arrangementer fremover?
Tilmeld dig pilates-uddannelsens nyhedsbrev, så du er sikker på at få besked. Du kan tilmelde dig lige HER

Leave A Response

* Denotes Required Field