Dit lændesvaj vil elske ugens øvelse

Ugens øvelse går i lænden – på den gode måde.

Mange af os har problemer med lænden. Måske har du oplevet det, når du går lange ture, eller arbejder i haven. Med ugens øvelse løsner du op, samtidig med, at du træner mavemusklerne, som er dem, der skal stabilisere din lænd, så du ikke bliver øm eller får ondt.

Øvelsen hedder imprint to neutral. Imprint betyder aftryk. Så hvis du har et billede af, at din lænd skal ned og lave et aftryk i underlaget, er du godt på vej.

Det er ikke alle lænderygge, der kommer helt ned til underlaget. Det er helt OK. Om din lænd kommer helt ned til underlaget afhænger af dit lændesvaj. Intet er mere rigtigt end andet. Formålet med billedet er blot at få en forståelse af retningen.

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på facebook)

UGENS ØVELSE PÅ VIDEO (på YouTube)

* * * * * *
 
Denne video var en del af TROMBORG pilates sommerskolen, som foregår her på siden i hele juli måned.
 
De der var tilmeldt TROMBORG pilates sommerskolens mailservice, fik om tirsdagen tilsendt en mail med små fif og indsigter til ugens øvelse. Fordi de med disse fif vidste, hvad de skulle være opmærksomme på, kunne de med den samme tidsmæssige indsats få meget mere ud af øvelsen, end man gør, når man kun ser og følger videoen. Tilmeldingen til den supplerende mailservice er lukket.
Vil du ikke gå glip af ligende arrangementer fremover?
Tilmeld dig pilates-uddannelsens nyhedsbrev, så du er sikker på at få besked. Du kan tilmelde dig lige HER

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.