6 gode grunde til at gå til Pilates

Kom om bag hemmeligheden Sådan fylder du dine hold - igen og igen

Der er utrolig mange grunde til at gå til Pilates. Dette indlæg ville blive meget langt, hvis jeg skulle nævne alle de positive ting, som du får ud af Pilates.

Her får du seks grunde til, at Pilates er godt for din sundhed.

6 grunde til at Pilates er godt for dig

1. Det styrker dine mave- og rygmuskler

Vores krop er i stand til at lave fantastiske ting, hvis vi vænner den til det. Pilates styrker din kropsstamme, og når du dyrker det regelmæssigt, vil din ryg få det bedre. Du vil finde ud af, at ondt i ryggen ikke er normalt, men blot skyldes, at vi normalt ikke bruger vores ryg på den rigtige måde.

2. Pilates giver dig en pæn krop

Der er en grund til, at Pilates er populært i Hollywood. Det er blandt andet, fordi det giver en virkelig flot krop. Du får strammet op alle de rigtige steder. Mange af de steder hvor du aldrig troede, at du kunne stramme op.

3. Det giver dig en bedre kropsholdning

Når jeg går rundt og kigger på mennesker i gadebilledet, bliver jeg altid overrasket over, hvor mange der har en dårlig kropsholdning. Når du dyrker Pliates, får du styrker dine rygmuskler. Pludselig er det helt naturligt for dig at gå med rank og flot ryg. Mange falder sammen, fordi deres ryg ikke er stærk nok. Deres ryg bliver hurtig øm, når de går rundt med rank ryg. Derfor opgiver mange, og i stedet falder de sammen. Det gør du ikke, når du dyrker Pilates, da din ryg bliver stærk.

4. Øger din krops smidighed

Hvor pkt. nr. 3 gør, at du får en flot kropsholdning, gør smidighed, at du ikke får ondt i ryggen. Du kan bøje dig ned uden at mærke smerte i din lænd. Når du først har en smidig krop, får du et helt nyt liv. Glæd dig.

5. Du lærer, at sind og krop arbejder sammen

Pilates træner hele din krop, og fokus er både på kroppens bevægelser og dit sind. Når du opdager, at din krop og sind hænger sammen, bliver dine bevægelser mere sikre og effektive. Det skyldes, at du er i stand til at mærke efter, hvad din hjerne fortæller dig om din krop. Det kan virke simpelt, men sandheden er, at de fleste mennesker ikke lytter til deres egen krop. Derfor fortsætter mange med at have en  dårlig kropsholdning, selvom det er den, som er skyld i, at de får ondt i ryggen. Eller de bliver ved med at stresse sig selv og forsætte med at drøne derud af, selvom kroppen egentlig har brug for ro.

Det er virkelig en gevinst for dit liv, når du lærer at lytte til din krop.

6. Fokus på vejrtrækning hjælper mod stress

Pilates har stor fokus på vejrtrækning, og det er også en af grundene til, at Pilates er virkelig godt mod stress. Vejrtræningsøvelserne kan let bruges, når du ikke dyrker Pilates. Du vil opdage, at det virkelig er afstressende at trække vejret dybt, hvis du i situationer føler dig stresset.

Hvis du er stresset pga. en arbejdsopgave, er det en god idé lige at tage et par dybe vejrtrækninger, så du slapper helt af i kroppen. Pludselig får du langt bedre  fokus på opgaven. Vejrtrækningsøvelser er også en af grundene til, at du efter en Pilates træningssession føler en kæmpe ro i din krop.

 

Leave A Response

* Denotes Required Field